Audit přístupnosti

Zjistěte, jak je na tom váš web z hlediska přístupnosti. Audit přístupnosti ověří, že web dává smysl. Že funguje intuitivně, je dobře čitelný, přehledný a bez zbytečných překážek pro uživatele. Případně, zda splňuje požadavky zákona č. 99/2019 a 424/2023.

Kdy má audit přístupnosti smysl?

  • Provozujete e-shop.
  • Jste škola, obec, úřad nebo jiná organizace s legislativní povinností.
  • Chcete mít jistotu, že je web opravdu přístupný pro uživatele s omezením.
  • Chcete mít konkurenční výhodu.
  • Řešíte stížnosti nebo připomínky uživatelů.

Jak audit probíhá?

  • Pošlete nám adresu webu (ideálně seznam typových stránek) včetně specifikace (např. požadavek na WCAG 2.1, právní rámec, cílovou skupinu). Definujte cesty zákazníka.
  • Na základě podkladů vypracujeme cenovou nabídku: cena, rozsah a termín dokončení.
  • Pokud se na auditu dohodneme:
    • Provedeme kombinovaný audit: automaticky i ručně, web projdeme odečítačem obrazovky
    • Vypracujeme přehlednou zprávu s jasným shrnutím.
    • Termín odevzdání závěrečné zprávy: do 3-4 týdnů od objednání.
  • Pokud budete chtít, domluvíme se na konzultaci nebo zpětné kontrole po úpravách webu.

Co dostanete

Přehlednou a srozumitelnou zprávu. Audit bude odpovídat metodice WCAG 2.1.

  • CO – popis nesouladu. Co je třeba zlepšit.
  • PROČ – vysvětlení problému. Proč je to problém.
  • JAK – popis ideálního stavu. Jak by to mělo správně vypadat/fungovat.
  • KDE – výskyt nedostatku. Kde konkrétně chybu na webu najdete.
  • ZÁVAŽNOST – význam nedostatku. Jak moc velký problém to je.

Kolik audit přístupnosti stojí?

Cena se odvíjí od rozsahu webu:

Rozsah webuOrientační cena
Do 5 typových stránekod 5.000 Kč
6–10 typových stránekod 7.500 Kč
11 a více typových stránekindividuálně

Typová stránka je šablona nebo unikátní rozložení stránky, která reprezentuje konkrétní typ obsahu webu (např. homepage, detail produktu, výpis kategorie, seznam článků, košík,…), a kterou je třeba samostatně testovat v rámci auditu přístupnosti.

Například typický e-shop má:

  • úvodní strana
  • stránka kategorie s výpisem produktů
  • produktový detail
  • košík
  • pokladna, ta má několik stránek (doprava, kontaktní údaje, platba apod.)
  • landing page
  • výpis blogu
  • detail článku
  • obchodní podmínky
  • kontaktní stránka
  • a další

Proč právě my?

  • Díváme se na web očima uživatele, ne jen podle kontrolních seznamů.
  • Součástí auditu je i testování nevidomým specialistou se čtečkou NVDA.
  • Máme zkušenosti s weby pro veřejné instituce i podnikatele.
  • Držíme termíny, rozpočet a domluvený rozsah.
  • Přístupnosti se věnujeme od roku 2019.
  • A hlavně – přístupnost má pro nás smysl. Děláme ji s nadšením i respektem.