Zjistěte, jak je na tom váš web z hlediska přístupnosti. Audit přístupnosti ověří, že web dává smysl. Že funguje intuitivně, je dobře čitelný, přehledný a bez zbytečných překážek pro uživatele. Případně, zda splňuje požadavky zákona č. 99/2019 a 424/2023.
Kdy má audit přístupnosti smysl?
- Provozujete e-shop.
- Jste škola, obec, úřad nebo jiná organizace s legislativní povinností.
- Chcete mít jistotu, že je web opravdu přístupný pro uživatele s omezením.
- Chcete mít konkurenční výhodu.
- Řešíte stížnosti nebo připomínky uživatelů.

Jak audit probíhá?
- Pošlete nám adresu webu (ideálně seznam typových stránek) včetně specifikace (např. požadavek na WCAG 2.1, právní rámec, cílovou skupinu). Definujte cesty zákazníka.
- Na základě podkladů vypracujeme cenovou nabídku: cena, rozsah a termín dokončení.
- Pokud se na auditu dohodneme:
- Provedeme kombinovaný audit: automaticky i ručně, web projdeme odečítačem obrazovky
- Vypracujeme přehlednou zprávu s jasným shrnutím.
- Termín odevzdání závěrečné zprávy: do 3-4 týdnů od objednání.
- Pokud budete chtít, domluvíme se na konzultaci nebo zpětné kontrole po úpravách webu.
Co dostanete
Přehlednou a srozumitelnou zprávu. Audit bude odpovídat metodice WCAG 2.1.
- CO – popis nesouladu. Co je třeba zlepšit.
- PROČ – vysvětlení problému. Proč je to problém.
- JAK – popis ideálního stavu. Jak by to mělo správně vypadat/fungovat.
- KDE – výskyt nedostatku. Kde konkrétně chybu na webu najdete.
- ZÁVAŽNOST – význam nedostatku. Jak moc velký problém to je.
Kolik audit přístupnosti stojí?
Cena se odvíjí od rozsahu webu:
| Rozsah webu | Orientační cena |
|---|---|
| Do 5 typových stránek | od 5.000 Kč |
| 6–10 typových stránek | od 7.500 Kč |
| 11 a více typových stránek | individuálně |
Typová stránka je šablona nebo unikátní rozložení stránky, která reprezentuje konkrétní typ obsahu webu (např. homepage, detail produktu, výpis kategorie, seznam článků, košík,…), a kterou je třeba samostatně testovat v rámci auditu přístupnosti.
Například typický e-shop má:
- úvodní strana
- stránka kategorie s výpisem produktů
- produktový detail
- košík
- pokladna, ta má několik stránek (doprava, kontaktní údaje, platba apod.)
- landing page
- výpis blogu
- detail článku
- obchodní podmínky
- kontaktní stránka
- a další
Proč právě my?
- Díváme se na web očima uživatele, ne jen podle kontrolních seznamů.
- Součástí auditu je i testování nevidomým specialistou se čtečkou NVDA.
- Máme zkušenosti s weby pro veřejné instituce i podnikatele.
- Držíme termíny, rozpočet a domluvený rozsah.
- Přístupnosti se věnujeme od roku 2019.
- A hlavně – přístupnost má pro nás smysl. Děláme ji s nadšením i respektem.