Kritérium úspěšnosti 1.2.2 Titulky (předtočené) – úroveň A

Úvod Představte si, že se díváte na zajímavé video na internetu, ale bohužel v něm není jediné slovo, kterému byste rozuměli. Může to být proto, že video je v jazyce, kterému nerozumíte, nebo jste neslyšící a zvuk pro vás není dostupný. Zde přichází na řadu pravidlo titulků u předtočených videí, které tento problém řeší. Titulky … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.2.4 Titulky (živě) – úroveň AA

Úvod Představte si, že sledujete živě přenášenou online přednášku, ale kvůli hlučnému prostředí nebo problémům se sluchem nemůžete rozumět, co se říká. Právě zde vstupují do hry titulky pro živé vysílání, které umožňují sledovat dění na obrazovce i těm, kdo nemohou spolehnout na zvuk. Tento přístup je důležitý pro lidi s nedoslýchavostí, ale také pro … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.2.5 Audio popis (předtočený) – úroveň AA

Úvod Představte si, že sledujete film, ale máte zavřené oči. Jak byste poznali, co se děje na obrazovce, když zrovna neprobíhá dialog? Když ale během pauz v dialogu přidáte do zvukové stopy informace o ději, změnách scény a dalších vizuálních detailech, hned víte co a jak. Představte si to jako vyprávění příběhu, kde vedle slov … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.2.6 Znakový jazyk (předtočený) – úroveň AAA

Úvod Pro některé uživatele, kteří mají například vrozené poškození sluchu, je znakový jazyk vlastně mateřským jazykem. Komunikují v něm přirozeněji než pomocí psaného textu. Doplněním multimédií o překlad do znakového jazyka těmto uživatelům velmi zjednodušíte porozumění obsahu. Poznámka: Komu to pomáhá Zajímavá fakta Detailní popis Splnění kritéria 1.2.6 vyžaduje, aby byla pro veškerý předtočený audio … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.4.9 Text ve formě obrázku (bez výjimek) – úroveň AAA

Text ve formě obrázku se používá jen v případě, že: slouží k čistě dekorativním účelům, nebo jestliže způsob, jakým je určitý text prezentován, má zásadní vliv na sdělovanou informaci (např. logotyp). Poznámka: Kritérium 1.4.9 je zpřísnění kritéria 1.4.5 Text ve formě obrázku Podrobné informace o kritériu 1.4.9 (anglicky) Doporučené techniky, jak splnit kritérium 1.4.9 (anglicky)

Kritérium úspěšnosti 1.4.10 Přeformátování (reflow) – úroveň AA

Obsah může být prezentován bez ztráty informací nebo funkcí a bez nutnosti posouvání textu ve dvou rozměrech pro: vertikální posouvání obsahu v šířce odpovídající 320 CSS pixelů, horizontální posouvání obsahu ve výšce 256 CSS pixelů. 320 pixelů CSS je ekvivalent prvotní šířky oblasti zobrazení 1280 CSS pixelů při přiblížení 400 %. U internetového obsahu, který … číst více

Kritérium úspěšnosti 2.2.2 Pauza, zastavení, skrytí – úroveň A

Pro všechny informace, které se pohybují, blikají, rolují nebo se automaticky aktualizují, platí všechny následující skutečnosti: Přesouvání, blikání, rolování: Pro každý pohybující se, blikající či rolující obsah, který se: (1) spouští automaticky, (2) objevuje na delší dobu než 5 sekund, (3) zobrazuje paralelně s jiným obsahem, existuje mechanismus, který umožňuje uživateli zvolit pauzu, zastavení nebo … číst více

Kritérium úspěšnosti 2.3.1 Tři záblesky nebo podprahové blikání – úroveň A

Internetové stránky neobsahují žádné prvky, které by blikaly více než třikrát za sekundu, nebo by tento záblesk byl pod běžným prahem obecně stanoveným pro záblesk a pod prahem stanoveným pro červený záblesk. Poznámka: Vzhledem k tomu, že jakýkoliv obsah, který nesplňuje toto kritérium úspěšnosti, může narušit schopnost uživatele používat celou stránku, musí veškerý obsah na … číst více

Kritérium úspěšnosti 2.3.2 Tři záblesky – úroveň AAA

Internetové stránky neobsahují žádné prvky, které by blikaly více než třikrát za sekundu. Poznámka: Kritérium 2.3.2 je zpřísnění kritéria 2.3.1 Tři záblesky nebo podprahové blikání Podrobné informace o kritériu 2.3.2 (anglicky) Doporučené techniky, jak splnit kritérium 2.3.2 (anglicky)