Kritérium úspěšnosti 1.2.6 Znakový jazyk (předtočený) – úroveň AAA

Úvod Pro některé uživatele, kteří mají například vrozené poškození sluchu, je znakový jazyk vlastně mateřským jazykem. Komunikují v něm přirozeněji než pomocí psaného textu. Doplněním multimédií o překlad do znakového jazyka těmto uživatelům velmi zjednodušíte porozumění obsahu. Poznámka: Komu to pomáhá Zajímavá fakta Detailní popis Splnění kritéria 1.2.6 vyžaduje, aby byla pro veškerý předtočený audio … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.3.1 Informace a vzájemné vztahy – úroveň A

Úvod Přístupnost na webu znamená, že web je navržen tak, aby ho mohly bez problémů používat i osoby se zdravotním postižením. Jedno z pravidel, které tomu pomáhá, se týká informací a vztahů na stránce. Jednoduše řečeno, informace a struktura prezentované na webu by měly být srozumitelné i pro software, jako jsou čtečky obrazovky. Když například vidoucí … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.3.2 Srozumitelné pořadí – úroveň A

Úvod Při návrhu webových stránek a aplikací je klíčové, aby byl obsah prezentován v logickém a smysluplném pořadí. Například očekáváte, že nadpisy v článku povedou k detailnějším informacím a odstavce budou sledovat logický tok myšlenek. Pokud by byly tyto prvky prezentovány v náhodném pořadí, ztratili byste přehled a nerozuměli byste obsahu. Důležité je to především … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.3.4 Orientace – úroveň AA

Úvod Nerozhodujte za uživatele, jestli chce konzumovat obsah na zařízení, které je na výšku nebo na šířku. Neomezujte způsob zobrazení, pokud to není nezbytně nutné. Poznámka: Příklady, v nichž může být důležitá konkrétní orientace zobrazení, jsou zobrazení bankovního šeku, aplikace pro hru na klavír, obsah virtuální reality apod. Kdo těží z tohoto pravidla Podrobné informace … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.4.1 Používání barev – úroveň A

Barva není používána jako jediný vizuální prostředek k poskytnutí určité informace, k indikování určité akce, k vyjádření požadavku na odezvu či k odlišení určitého vizuálního prvku. Častým a typickým příkladem selhání tohoto kritéria je použití pouze barvy k odlišení odkazů. Uživatel musí být schopen odlišit odkaz i na základě něčeho jiného (např. podtržení). Poznámka: Toto … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.4.4 Změna velikosti textu – úroveň AA

S výjimkou titulků a textů ve formě obrázků může být text zvětšen bez použití asistivních technologií až o 200 %, aniž by došlo ke ztrátě obsahu či porušení funkčnosti. Podrobné informace o kritériu 1.4.4 (anglicky) Doporučené techniky, jak splnit kritérium 1.4.4 (anglicky)

Kritérium úspěšnosti 1.4.5 Text ve formě obrázku – úroveň AA

Jestliže technologie, které byly použity, umožňují vizuální znázornění, pak se doporučuje raději použít textový formát než text ve formě obrázku. Výjimku tvoří následující případy: Přizpůsobitelný: Obraz textu je možné vizuálně přizpůsobit požadavkům uživatele. Zásadní: Způsob, jakým je určitý text prezentován, má zásadní vliv na sdělovanou informaci. Poznámka: Logotypy (text, který je součástí loga nebo názvu … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.4.6 Zvýšený kontrast – úroveň AAA

Graficky znázorněný text či text prezentovaný ve formě obrázku má minimální kontrastní poměr 7:1. Výjimku tvoří následující případy: texty psané velkým písmem, texty, které se náhodou staly součástí prezentace a nejsou pro ni relevantní, logotypy. Texty psané velkým písmem či texty tohoto typu prezentované ve formě obrázku mají kontrastní poměr minimálně 4,5:1. Texty nebo texty … číst více

Kritérium úspěšnosti 1.4.7 Tlumený nebo žádný podkresový zvuk – úroveň AAA

Pro případ, že obsah tvoří pouze předtočené audio, které: obsahuje mluvené slovo v popředí jako hlavní složku, není zvukovou variantou kódu CAPTCHA či zvukovým logem, není hlasovou složkou hudebního projevu jako je zpěv nebo rap, platí alespoň jedna z následujících možností: Bez podkresu – audio neobsahuje žádné podkresové zvuky. Možnost vypnutí – podkresové zvuky mohou … číst více